Chlorothalonil chrání před kleštíkem a ničí včelám trávení !

Včelaři v Americe si možná včely likvidují sami přípravky proti roztoči s Chlorothalonilem, který používají i zemědělci jako pesticid ?! Jak to souvisí s Nosema ceranae ? Více v příspěvku.
Celosvětově to jde se včelami s kopce. Výzkum na zlepšení stavu toho zatím moc nenabídl a když, tak si doporučení často protiřečí. Jen v jedné věci jsou odborníci zajedno. Doporučují eliminovat rizika napadení včel ektoparazity aby silný včelí organismus měl více šancí ustát virové nákazy a nezajít na záhadný syndrom zhroucení včelstva. V praxi se to často řeší používáním přípravků na bázi chlorothalonilu. Nikdo proti nim zatím nic neměl, až dosud …

Více v článku na odborném webu: http://www.osel.cz/8963-vcely-si-mozna-likviduji-sami-vcelari.html

Odkazy k tématu (získané z diskuze na Oslu):

http://www3.syngenta.com/country/cz/cz/syngenta/pruvodce-produkty/Documents/bl/BL_Amistar_Opti.pdf  ( “bylo zjištěno, chlorothalonil je důležitým aktérem v poklesu včelí populace, tím, že včely jsou náchylnější k střevnímu parazitu Nosema ceranae” )